BESTELLEN, ONTVANGEN EN EVENTUEEL RETOURNEREN

Hoe gaat het in zijn werk als je in onze webshop bestelt? 

De prijzen worden bij de producten vermeld. Deze prijzen zijn altijd inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

We verwerken je order zo snel mogelijk nadat je betaling door ons is ontvangen. In de regel doen we dit op dezelfde of de eerstvolgende werkdag. De verzending vindt dan ook plaats.

Je kunt je bestelling dus in principe binnen 1 tot 2 werkdagen thuis verwachten. Als we dit vanwege bijzondere omstandigheden niet redden, brengen we je hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte. 

We verzenden via PostNL omdat dit in onze ervaring de meest betrouwbare partner is. Zodra het pakje naar je onderweg is, ontvang je een track & trace-code zodat je je bestelling kunt volgen. We kunnen helaas geen leverdag of -tijd garanderen: we zijn daarvoor afhankelijk van PostNL.

De meeste producten worden verzonden in een brievenbuspakket. De verzendkosten bedragen dan € 4.95. Past je product in een van onze kleinere doosjes of enveloppen, doen we dat en betaal je €3,75 aan verzendkosten.

Bestel je voor €49,95 of meer, dan verzenden we je producten gratis.

Binnen Europa (inclusief het Verenigd Koninkrijk) betaal je €9,50 aan verzendkosten. Woon je buiten Europa, neem dan even contact met ons op voor een maatwerkoplossing: hello@safestylish.nl

Dit is gelukkig goed geregeld in de wet, zowel voor jou als voor ons.

Retourneren op basis van herroepingsrecht

Als consument mag je je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst naar ons terugsturen en je geld terugvragen. Dit valt onder je herroepingsrecht. Hier horen wel wat (wettelijke) spelregels bij, voor jou als consument voor ons als ondernemers. Deze staan uitgebreid weergegeven in onze Algemene voorwaarden. Hieronder zetten we de belangrijkste spelregels voor de consument op een rijtje:

  • Meld je retournering aan ons per e-mail (hello@safestylish.nl) of via dit modelformulier: download modelformulier herroeping
  • Je moet je aan de hierboven genoemde termijn (binnen 14 dagen na ontvangst houden). Hierna kun je je bestelling niet meer retourneren en krijg je het aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten die je bij het bestellen hebt betaald) niet teruggestuurd.
  • Als je je bestelling retour stuurt, betaal je zelf de verzendkosten hiervoor. Deze kun je dus niet bij onze webshop declareren.
  • Als je je bestelling retour stuurt, moeten de producten compleet en onbeschadigd zijn. In onze Algemene voorwaarden is het zo verwoord: Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Zij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals zij dat in een winkel zou mogen doen.” Ben je op zo’n manier met het product omgegaan die verder gaat dan hiervoor staat, ben je aansprakelijk voor waardevermindering: we kunnen er als ondernemers dan voor kiezen om je minder terug te betalen dan de aankoopprijs. Dit moeten en zullen we dan uiteraard wel onderbouwen.
  • Vermeld altijd je ordernummer, naam en adres bij de retournering van je bestelling. 

Als de producten tijdig en in goede orde (zie hierboven) door ons retour zijn ontvangen, maken we het bedrag dat je voor je bestelling hebt betaald zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen naar je over. De betaling verrichten we in principe via dezelfde betaalwijze als waarmee je je bestelling hebt betaald, bijvoorbeeld Paypal.

Heb je vragen over retourneren? Neem dan even contact met ons op.

 

Je wil niet retourneren maar je bent niet helemaal gelukkig

Neem in die gevallen altijd even binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling contact met ons op. Dan zoeken we naar een maatwerkoplossing: hello@safestylish.nl

0